Uniunea metroului din București a început o grevă în stil japonez pentru a protesta împotriva lipsei de personal.

Uniunea metroului din București a început o grevă în stil japonez pentru a protesta împotriva lipsei de personal.

Lansarea sindicatului metroului din București în grevă în stil japonez pentru a protesta împotriva lipsei de personal

Introducere

Metroul din București se află într-o situație dificilă din cauza lipsei de personal. Uniunea Liberă a Metro-ului (USLM) a decis să organizeze o grevă în stil japonez pentru a atrage atenția asupra acestei probleme și a condițiilor de muncă. Scopul acestei greve este de a sensibiliza pasagerii și autoritățile cu privire la dificultățile cu care se confruntă angajații metroului din capitală.

Contextul grevei

Motivul grevei

Metroul din București are un deficit de personal de aproximativ 20%, ceea ce afectează grav serviciile oferite. USLM a ales să protesteze printr-o grevă japoneză, un tip de acțiune în care angajații își reduc eficiența muncii fără a opri complet activitatea. Această metodă subliniază nemulțumirea angajaților față de condițiile de muncă și lipsa de personal.

Impactul guvernului

Recent, guvernul României a început o campanie de reducere a cheltuielilor, care include interdicția angajărilor în sectorul public. Aceasta face parte dintr-o strategie mai largă pentru a gestiona un deficit public de 8,65%. Așadar, Metrorex, compania care administrează metroul din București, se confruntă cu dificultăți în a menține un număr adecvat de angajați pentru a oferi servicii de calitate.

grevă metrou București

Detalii despre grevă

Anunțul liderului USLM

Marian Artimon, liderul USLM, a declarat că, dacă guvernul nu răspunde cererilor lor, sindicatul va organiza o grevă generală începând cu 10 februarie. El a evidențiat importanța de a face cunoscută situația critică în care se află angajații Metrorex, care se confruntă cu o continua pierdere de personal și condiții de muncă precare.

Statutul actual al angajaților

Criza de personal a dus la o serie de probleme, precum oboseala cronică și concediile medicale frecvente. De asemenea, angajații au acumulat în jur de 10.000 de zile de vacanță neutilizate. Aceste probleme afectează grav serviciile pentru pasageri, rezultând în eliminarea trenurilor din circulație și creșterea timpilor de așteptare.

sindicat

Reacțiile autorităților

Răspunsul ministrului de finanțe

Ministrul de finanțe, Tanczos Barna, a spus că este inacceptabil ca o companie care funcționează cu pierderi să aibă acorduri de muncă cu creșteri salariale nesustenabile. El a subliniat că subvenționarea metroului din București reprezintă o povară pentru contribuabilii din întreaga țară.

Creșterea tarifelor la Metrorex

Recent, Metrorex a decis să crească prețul biletelor, iar abonamentele lunare au fost, de asemenea, majorate. Aceste măsuri sunt rezultatul pierderilor financiare continue ale companiei și a necesității de a asigura o funcționare sustenabilă.

deficit public

Perspectivele viitoare

Posibile soluții

Pentru a face față crizei de personal, USLM cere angajări suplimentare și creșteri salariale. Aceste soluții sunt esențiale pentru a menține un serviciu de calitate și a preveni deteriorarea condițiilor de muncă.

Implicațiile unei grevi generale

O grevă generală ar afecta semnificativ pasagerii, provocând aglomerație și timpi de așteptare mai mari. Este crucial ca autoritățile să găsească rapid soluții pentru a evita o situație și mai gravă în transportul public din București.

grevă japoneză

Concluzie

Situația actuală a metroului din București scoate în evidență probleme serioase legate de personal și condițiile de muncă. Este important ca autoritățile să colaboreze cu sindicatele pentru a găsi soluții care să asigure un transport public eficient și sustenabil pentru toți pasagerii.

salarii


Această articolă detaliază criza cu care se confruntă metroul din București, evidențiind problemele legate de deficitul de personal și impactul asupra serviciilor. Imaginile au fost integrate în text pentru a menține contextul informativ.

Înapoi la pagina principală