Încadrarea trecutului Cum sunt reprezentați romii în școlile românești și grecești

Încadrarea trecutului Cum sunt reprezentați romii în școlile românești și grecești

Reprezentarea romilor în școlile din România și Grecia

cultură

România

Introducere

Așa-numiții „oameni fără stat” au migrat inițial din nordul Indiei în Europa. Această migrație a dus la o diversitate culturală, dar și la stereotipuri și prejudecăți, în special în ceea ce privește comunitatea romă.

Literatura pentru copii și stereotipurile culturale

„August Moon” de Voula Mastori este un exemplu relevant al literaturii pentru copii grecești postbelice. Cartea prezintă povestea unei fetițe care se împrietenește cu un tânăr rom, provocând îngrijorări în comunitatea conservatoare. Deși este o referință mai puțin negativă, această lucrare perpetuează, totuși, stereotipurile și discriminarea față de romi.

manuale școlare

Cărțile de istorie și ficțiune utilizate în școli omite complet referințele la cultura romă, iar mențiunile despre poporul rom sunt rare și superficial prezentate.

Perspectivele educațională asupra comunității rome

Aggelos Hatzinikolaou, un fost profesor din Dendropotamos, a observat natura etnocentrică a sistemului educațional grec. El susține că, deși există încercări superficiale de a include populații diverse, dialogul intercultural este adesea lipsit de profunzime.

„În numele promovării multiculturalismului, au existat încercări de a include populații considerate alte, cum ar fi romii. Însă un dialog intercultural nu poate fi realizat prin stereotipuri.”

Sofia Gavriilidis, o autoare recunoscută, a evidențiat conceptul de pseudo-interculturalism, care se referă la recunoașterea altor culturi în moduri care exoticizează diferențele, fără a construi punți de înțelegere.

Activism și schimbare

Georgia Kalpazidou, activistă și co-fondatoare a ONG-ului REVMA, subliniază importanța educației sustenabile pentru romi și necesitatea de a schimba percepțiile sociale.

Concluzie

Global Voices rămâne un exemplu de cum media angajată poate influența percepțiile și poate construi comunități mai incluzive. Este esențial să recunoaștem și să abordăm stereotipurile pentru a promova o înțelegere mai profundă a diversității culturale.

drepturi omului

Înapoi la pagina principală