Ouăle vegane câștigă popularitate din cauza gripei aviare.

Ouăle vegane câștigă popularitate din cauza gripei aviare.

Ouăle vegane prind teren pe fondul gripei aviare

Just Egg

Explozia prețurilor la ouă și rafturile goale în SUA au creat o oportunitate pentru alternative vegane produse din ingrediente precum fasolea Mung, transmite Bloomberg.

Companiile care produc ouă pe bază de plante au început să majoreze producția, să extindă operațiunile de distribuție și au de gând să reducă prețurile pentru a profita de faptul că prețul ouălor de găină a atins noi maxime istorice.

Compania Eat Just procesează fasolea Mung într-o pudră și utilizează acizii pentru a separa proteina din care este realizat produsul Just Egg, care vine într-o formă lichidă. Josh Tetrick, CEO-ul companiei, a declarat: „Am vorbit cu mai mulți retaileri importanți care cred că asta ar putea fi noua normalitate, adică deficiențe persistente în aprovizionare cu ouă și prețuri mari la ouăle de găină din cauza gripei aviare”.

Firma de consultanță PitchBook estimează că ouăle vegane au generat în SUA vânzări mai mici de două miliarde de dolari pe an, ceea ce reprezintă o mică parte din piața totală a ouălor. Vânzările au început să ia viteză în jurul anului 2019, grație campaniilor de marketing concentrate pe beneficiile pentru sănătate și impactul mai mic asupra mediului.

Ouăle vegane fac parte dintr-un boom al investițiilor în alternative din plante la produsele de origine animală. Este un trend care a primit diferite răspunsuri din partea consumatorilor. De exemplu, laptele din plante a devenit un produs obișnuit, iar cota sa de piață crește constant pe acest segment. În schimb, vânzările de carne din plante au explodat la începutul acestui deceniu, însă, după ce le-au încercat, mulți americani au revenit la carnea din proteine animale.

Înapoi la pagina principală